zondag 19 februari 2012

Kalkoven


Dit gebouw zag ik toen ik over het Damsterdiep schaatste van Groningen naar Delfzijl en hem zag staan in Appingedam. Het blijkt een kalkoven te zijn die in 1905 is gebouwd en tot 1960 in gebruik was. Ik heb een paar foto's gevonden en daarmee op het oog het model gemaakt. Op al die foto's stond er veel materiaal rondom het gebouw. Ik zag dat er een soort lage ovalen gaten in de muur zaten maar er was te weinig van te zien om daar iets mee te doen in het model. Van de beste foto heb ik een texture gemaakt met een bakstenen muur over een grote breedte die enigszins egaal was. Die heb ik op het gebouw geprojecteerd. Nadeel was dat dan de zijkanten wat blurry werden. Ik heb ook nog een poging gedaan om van drie kanten te projecteren maar dat werk niet mooi. De steunberen zijn component.

Geen opmerkingen: