woensdag 14 maart 2012

Laboratorium



Dit gebouw is pas gebouwd. Er komt bij de review door Google gegarandeerd een 'Not accepted this time' omdat het nog niet zou bestaan. Dan kan ik weer een hyperlink sturen waarop het gebouw toch wel degelijk te zien is en dan is het normaalgesproken een paar dagen later live in Google Earth.

Het leuke van dit gebouw zijn de prefab gevelplaten. Er zit een diepe structuur in. Het zou ondoenlijk zijn om alle platen 3D te maken maar de hoeken moesten die diepte wel suggereren. Ik heb ze zo echt mogelijk gemodelleerd. De textures moeten de rest maar doen. Aan de noordzijde waren het heuvels die in de weg zaten voor goede foto's. Ik moest behoorlijk veel Photoshoppen. Het gebouw was nog niet te zien; op Bing al wel. Zodoende kon ik het plaatsen door het te refereren aan het zebrapad dat bij de ingang was.

Ik denk dat het gebouw een goede kans maakt in de jaarlijkse architectuurprijs voor nieuwe gebouwen op de Dag van de Architectuur van Groningen. We zullen zien.



Geen opmerkingen: